Fredag

Ibland tror jag att jag tänker och känner efter för mycket för mitt eget bästa, som det är just nu måste jag verkligen styra upp mig själv! Jag mår inte bra av att analysera allt som händer runtomkring mig, varför kan jag inte bara acceptera och leva för stunden utan att tänka för mycket på vad som hänt och vad som kanske kommer att hända?Det finns faktiskt bara en verklighet och det är nu, det är bara i nutid som jag kan bestämma, som jag kan veta vad som händer och styra över verkligheten. Det är bara det att det är för enkelt att göra upp visioner om framtiden och för enkelt att tänka tillbaka på vad som har varit och inget av det mår jag egentligen bra av för tillfället. Jag saknar att prata med mina tjejer just nu, inte för att livet i norge suger på något vis, snarare tvärt om, men ibland måste jag prata med någon, och denna eller dessa brukar oftast vara mina tjejer, de är bäst! Kanske att det blivit lite för lite av den varan (eller, det har blivit för lite, men som sagt; man kan tyvärr inte ändra på det som varit så det är bara att göra om och göra rätt) och jag har saknat det och saknar också nu. Som tur är får jag en av dem lite närmare mig redan på måndag, med lite närmare menar jag att hon är 6 timmar bort istället för 16, men det är fortfarande närmare och i samma land vilket betyder att man kan ringa nästan gratis (: Det känns alltid lite lättare när jag har fått saker och ting ur mig, just nu via ett dagboksinlägg vilket kanske inte är helt optimalt men bättre än att grubbla själv och jag ser saker ur en annan synvinkel så fort tankarna jag ser eller hör mina egna tankar framför mig, det blir som att hjälpa någon annan när jag får lite perspektiv. Oftast är det inte hjälp jag behöver när jag vill prata med någon utan jag vill bara lufta hjärnan för att kunna se lite klarare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0